مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار (BPR)

گروه مهندسین مشاور کنکاش

Business Process Reengineering 3d render concept with blue and white arrows flying in a blue sky with clouds


مهندسی مجدد فرایندهای کسب و کار به معنی بازاندیشی بنیادین و طراحی مجدد ریشه‌ای فرایندها به منظور دستیابی به بهبود چشمگیر در معیارهای مهم عملکرد از قبیل هزینه، کیفیت، سرعت و خدمت. مفهوم مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار توسط مایکل همر در سال ۱۹۹۰ معرفی گردید ومورد استقبال تمامی مدیران در سراسر دنیا قرار گرفت.
یک شرکت اگر بتواند خدمات مشتری خود را بهبود بخشد یا هزینه های عملیاتی خود را کاهش دهد، می تواند مزیت رقابتی را کسب کند. روش های بهبود مستمر مانند مطالعات زمان و حرکت، و کایزن، این کار را برای سال ها انجام داده اند، اما مهندسی مجدد یک روش برای بازسازی روند انجام کار است که این راه کار میتواند فرآیندهای کسب و کار یک شرکت از ابتدا باشد.

چرخه اجرای مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار
گام اول: مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار با شناسایی فرآیندهایی که نیاز به طراحی مجدد دارند شروع می شود، در واقع به جای بازطراحی کل فرآیندهای موجود، تنها فرآیندهای کلیدی و تاثیرگذار مجددا طراحی خواهند شد.
گام دوم: در مرحله دوم می بایست به منظور شناسایی مشکلات و گلوگاه ها، فرآیندهای موجود مورد ارزیابی قرار گیرند تا بتوان به یک مبنا و شاخص برای ایجاد بهبود دست یافت.
گام سوم: در مرحله سوم تغییرات ایجاد شده در فرآیندها اجرا می شود تا ایرادات احتمالی شناسایی گردد.
گام چهارم: در مرحله اخر مشکلات و ایرادات موجود در فرآیندها مجددا طراحی میگردد و این چرخه ادامه می یابد.

چرخه مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار
BPR

Amirhossein Mostafaviمشاهده نوشته ها

Avatar for Amirhossein Mostafavi

بیش از ۴ سال سابقه کار تخصصی درزمینه مذاکرات سازمانی و توسعه کسب‌وکار و همچنین تجربه‌ی همکاری با کسب‌وکار پیشتاز در صنعت‌های تجارت الکترونیک و ابزار دقیق ازجمله کار با عنوان کارشناس توسعه کسب‌وکار در شرکت دیجی‌کالا و با عنوان مهندس فروش در شرکت کرونه آلمان را دارم. به‌شدت به مطالعه و ایجاد ایده‌های خلاقانه در سازمان و یادگیری مهارت‌های جدید در حوزه علوم داده، هوش تجاری و موضوعات مرتبط با کسب‌وکار و بازاریابی علاقه‌مند می‌باشم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.